Px48-3912
Oznaczenie aktualne Px48-3912
Typ lub seria parowozu Px48
Szerokość toru 1000 mm
Układ osi i silników D h2
Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny 3068
Rok produkcji 1953
Kocioł oryginalny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 04-54
Rok produkcji 1954
Kocioł obecny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 04-54
Rok produkcji 1954
Poprzednie oznaczenia Px48-1781 (750 mm)
Seria i numer tendra Pt6x48-3912
Przebieg służby
21.08.1954
WMD Włocławek
06.1959
WMD Sompolno
10.1959
WMD Włocławek
09.1962
WMD Krośniewice
09.1962
WMD Włocławek
03.1969
WMD Gniezno
04.1969
WMD Września
05.1969
WMD Gniezno
05.1969
WMD Włocławek
11.1969
WMD Sompolno
12.1969
WMD Włocławek
03.1970
WMD Sompolno
15.01.1972
WMD Gniezno
06.1972
WMD Września
06.1972
WMD Gniezno
07.1972
WMD Września
08.1972
WMD Gniezno
03.1973
WMD Krośniewice
03.1973
WMD Włocławek
08.1973
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3912
10.1973
WMD Koszalin
08.1977
WMD Białogard Wąsk.
08.1977
WMD Koszalin
10.1977
WMD Białogard Wąsk.
12.1977
WMD Koszalin
11.1978
WMD Ińsko
11.1980
WMD Gryfice
01.1981
WMD Koszalin
07.1982
WMD Białogard Wąsk.
06.1984
WMD Gryfice
01.1985
WMD Białogard Wąsk.
05.1993
WMD Gryfice
06.1993
WMD Dobra Nowogardzkie
01.1997
WMD Gryfice
10.1998
wycofany z eksploatacji
Miejscowość Gryfice
Lokalizacja ekspozycja Skansenu Kolejki Wąskotorowej przy ul. Błonie 2
Status eksponat
Uwagi Parowóz przebudowany w 1973 r. na tor 1000 mm.
Koszalin
Koszalin (_.06.1988 r.)
Gryfice
Gryfice (_.08.1992 r.)
Resko
Resko (30.06.1995 r.)
Gryfice
Gryfice (13.08.2007 r.)
Gryfice
Gryfice (8.08.2008 r.)
Gryfice
Gryfice (8.08.2008 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.