| Oznaczenie aktualne |
Ol49-111 |
| Typ lub seria parowozu |
Ol49 |
| Szerokość toru |
1435 mm |
| Układ osi i silników |
1'C1'h2 |
| Producent parowozu |
Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów |
| Numer fabryczny |
4073 |
| Rok produkcji |
1954 |
| Kocioł oryginalny |
| Producent |
Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów |
| Numer fabryczny |
13947 |
| Rok produkcji |
1954 |
|
| Kocioł obecny |
| Producent |
Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
| Numer fabryczny |
13008 |
| Rok produkcji |
1951 |
|
| Poprzednie oznaczenia |
- |
| Seria i numer tendra |
aktualnie nie posiada |
| Przebieg służby |
06.01.1955 |
MD Poznań Gł. Osobowa |
04.1965 |
MD Poznań Gł. Towarowa |
30.08.1965 |
MD Olsztyn |
03.06.1972 |
MD Sierpc |
02.1991 |
wycofany z eksploatacji |
01.1994 |
przekazany do Skansenu w Jaworzynie Śląskiej po naprawie w ZNTK Piła |
30.04.2000 |
wypożyczony do Wolsztyna |
16.11.2001 |
przekazany na stałe do Wolsztyna |
27.10.2004 |
przewieziony do Gniezna na naprawę główną |
10.11.2005 |
powrót do Wolsztyna po naprawie głównej |
30.10.2007 |
przewieziony do Leszna, gdzie rozpoczęto naprawę rozbierając parowóz na części pierwsze. Prace zostały jednak przerwane. |
14.06.2025 |
przewieziony w częściach do Wolsztyna |
|
| Miejscowość |
Wolsztyn |
| Lokalizacja |
stacja Wolsztyn |
| Status |
wrak |
| Uwagi |
Parowóz został w 1965 r. przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych przebudowano go z powrotem na tradycyjne opalanie węglem.
|