Os24-7
Oznaczenie aktualne Os24-10 (fałszywe)
Typ lub seria parowozu Os24
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 2'D h2
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów
Numer fabryczny 147
Rok produkcji 1926
Kocioł oryginalny
Producent Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 9899
Rok produkcji 1926
Kocioł obecny
Producent Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 9924
Rok produkcji 1926
Poprzednie oznaczenia PKP-A: Os24-39
NKPS: Os24-39
DRB: 33 215 (od 1944 r.)
ÖBB - 33 215
Seria i numer tendra 27D24-10
Przebieg służby
1926
PKP jako Os24-39, Dyrekcja Wilno
09.1939
NKPS jako Oc24-39
06.1941
DRG (od 15.08.1944 r. jako 33 215)
17.05.1945
BBÖ/ÖBB jako 33 215
20.07.1948
powrót na PKP
30.10.1948
MD Lublin
1954
MD Rozwadów
1959
MD Chełm
12.1963
MD Lublin
05.1966
MD Chełm
07.04.1970
skreślony z inwentarza (MD Chełm)
15.08.1983
przekazany do renowacji w ZNTK Bydgoszcz
30.12.1983
zakończenie renowacji, następnie przesłany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1
Status eksponat
Uwagi Pierwotnie wytypowany do zachowania parowóz Os24-10 został zastąpiony kompletniejszym Os24-7, przełożono jedynie tabliczki z numerem.
Chełm
Chełm (_._.1972 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (2.10.2005 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (30.03.2008 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (30.03.2008 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (21.04.2013 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.