Pt47-155
Oznaczenie aktualne Pt47-78 (fałszywe)
Typ lub seria parowozu Pt47
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'D1' h2
Producent parowozu Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań
Numer fabryczny 1405
Rok produkcji 1949
Kocioł oryginalny
Producent Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec
Numer fabryczny 12578
Rok produkcji 1949
Kocioł obecny
Producent Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec
Numer fabryczny 12460
Rok produkcji 1949
Poprzednie oznaczenia -
Seria i numer tendra 27D48-47
Przebieg służby
03.1950
MD Kłodzko (z wytwórni)
05.1950
MD Wrocław Gł.
17.10.1972
MD Kłodzko
25.08.1988
skreślony z inwentarza (MD Kłodzko) i odstawiony do Ścinawki Średniej, skąd po latach postoju został zabrany do skansenu w Jaworzynie Śląskiej
Miejscowość Jaworzyna Śląska
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4
Status wrak
Uwagi Parowóz wyposażony w stoker. Do 2021 roku uważano, że jest to Pt47-78, jednak w rzeczywistości jest to Pt47-155.
Kłodzko
Kłodzko (28.12.1983 r.)
Bydgoszcz
Bydgoszcz (18.10.1985 r.)
Bydgoszcz
Bydgoszcz (18.10.1985 r.)
Okolice Kamieńca Ząbkowickiego
Okolice Kamieńca Ząbkowickiego (04.1986 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (28.06.1997 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (9.05.2003 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.