Pt47-65
Oznaczenie aktualne Pt47-65
Typ lub seria parowozu Pt47
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'D1'h2
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 2065
Rok produkcji 1949
Kocioł oryginalny
Producent Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec
Numer fabryczny 12625
Rok produkcji 1949
Kocioł obecny
Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 12636
Rok produkcji 1949
Poprzednie oznaczenia -
Seria i numer tendra 34D74-42
Przebieg służby
15.08.1949
MD Ostrów Wlkp.
28.04.1966
MD Poznań Gł. Osobowa
23.01.1988
wycofany z eksploatacji
24.08.1988
skreślony z inwentarza (MD Poznań), decyzja została cofnięta
12.1989
typowany do sprzedaży do Maroka po przeprowadzonej naprawie głównej
30.10.1990
MD Wolsztyn
19.10.2001
przewieziony do Gniezna na naprawę główną
15.07.2003
powrót do Wolsztyna po naprawie głównej
3.07.2005
wycofany z eksploatacji
21.09.2006
przewieziony do Leszna
17.10.2006
przewieziony do Gniezna na naprawę
30.04.2009
powrót do Wolsztyna po naprawie
23.08.2012
przewieziony do Chabówki
29.04.2016
powrót do Wolsztyna po naprawie
Miejscowość Wolsztyn
Lokalizacja parowozownia w Wolsztynie, ul. Fabryczna 1
Status czynny
Uwagi
Poznań
Poznań (26.04.1976 r.)
Opalenica
Opalenica (18.8.1984 r.)
Poznań
Poznań (1986 r.)
Poznan
Poznan (23.07.1987 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (1.04.1990 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (17.05.1992 r.)
Tłoki
Tłoki (28.01.2001 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (5.05.2001 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (18.08.2001 r.)
Poznań
Poznań (4.10.2003 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (1.05.2004 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (12.08.2006 r.)
Oborzyska Stare - powrót do Wolsztyna z naprawy w Gnieźnie
Oborzyska Stare - powrót do Wolsztyna z naprawy w Gnieźnie (30.04.2009 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (29.04.2018 r.)
Wiry
Wiry (09.09.2023 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.