| Oznaczenie aktualne |
Px48-3901 |
| Typ lub seria parowozu |
Px48 |
| Szerokość toru |
1000 mm |
| Układ osi i silników |
Dh2 |
| Producent parowozu |
Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów |
| Numer fabryczny |
2134 |
| Rok produkcji |
1951 |
| Kocioł oryginalny |
| Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
| Numer fabryczny |
770 |
| Rok produkcji |
1951 |
|
| Kocioł obecny |
| Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
| Numer fabryczny |
770 |
| Rok produkcji |
1951 |
|
| Poprzednie oznaczenia |
Px48-1749 (750 mm) |
| Seria i numer tendra |
Ptx48-3901 |
| Przebieg służby |
21.12.1951 |
WMD Warszawa Stalowa |
29.08.1953 |
WMD Opalenica |
29.05.1957 |
WMD Śmigiel |
17.09.1958 |
WMD Kobylepole |
13.11.1958 |
WMD Opalenica |
29.08.1959 |
WMD Kobylepole |
09.1966 |
WMD Zbiersk |
07.1969 |
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3901 |
19.10.1969 |
WMD Białogard Wąsk. |
10.1972 |
WMD Gryfice |
10.1972 |
WMD Białogard Wąsk. |
10.1973 |
WMD Koszalin |
10.1973 |
WMD Białogard Wąsk. |
04.1977 |
WMD Gryfice |
06.1978 |
WMD Koszalin |
01.1979 |
WMD Białogard Wąsk. |
04.1980 |
WMD Ińsko |
01.1982 |
WMD Dobra Nowogardzkie |
04.1982 |
WMD Białogard Wąsk. |
08.1987 |
WMD Ińsko |
06.1990 |
WMD Gryfice |
09.1992 |
WMD Dobra Nowogardzkie |
01.1993 |
WMD Gryfice |
1996 |
wycofany z eksploatacji i ustawiony na ekspozycji skansenu w Gryficach |
21.02.2019 |
przewieziony do Koszalina |
05.09.2021 |
powrót do stanu czynnego po naprawie głównej |
|
| Miejscowość |
Koszalin |
| Lokalizacja |
lokomotywownia Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej |
| Status |
czynny |
| Uwagi |
Parowóz przebudowany w 1969 r. na tor 1000 mm. |