Px48-3901
Oznaczenie aktualne Px48-3901
Typ lub seria parowozu Px48
Szerokość toru 1000 mm
Układ osi i silników D h2
Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny 2134
Rok produkcji 1951
Kocioł oryginalny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 770
Rok produkcji 1951
Kocioł obecny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 770
Rok produkcji 1951
Poprzednie oznaczenia Px48-1749 (750 mm)
Seria i numer tendra Ptx48-3901
Przebieg służby
21.12.1951
WMD Warszawa Stalowa
29.08.1953
WMD Opalenica
29.05.1957
WMD Śmigiel
17.09.1958
WMD Kobylepole
13.11.1958
WMD Opalenica
29.08.1959
WMD Kobylepole
09.1966
WMD Zbiersk
07.1969
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3901
19.10.1969
WMD Białogard Wąsk.
10.1972
WMD Gryfice
10.1972
WMD Białogard Wąsk.
10.1973
WMD Koszalin
10.1973
WMD Białogard Wąsk.
04.1977
WMD Gryfice
06.1978
WMD Koszalin
01.1979
WMD Białogard Wąsk.
04.1980
WMD Ińsko
01.1982
WMD Dobra Nowogardzkie
04.1982
WMD Białogard Wąsk.
08.1987
WMD Ińsko
06.1990
WMD Gryfice
09.1992
WMD Dobra Nowogardzkie
01.1993
WMD Gryfice
1996
wycofany z eksploatacji i ustawiony na ekspozycji skansenu w Gryficach
21.02.2019
przewieziony do Koszalina
Miejscowość Koszalin
Lokalizacja lokomotywownia Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej
Status oczekuje naprawy
Uwagi Parowóz przebudowany w 1969 r. na tor 1000 mm.
Podwilcze
Podwilcze (16.04.1976 r.)
Świelino
Świelino (16.04.1976 r.)
Białogard
Białogard (24.07.1984 r.)
Pierwszy kurs po powrocie do służby - Żarowo k. Stargardu Szczecińskiego
Pierwszy kurs po powrocie do służby - Żarowo k. Stargardu Szczecińskiego (29.06.1990 r.)
Babigoszcz
Babigoszcz (04.08.1990 r.)
Pogorzelica
Pogorzelica (_.08.1992 r.)
Trzebiatów
Trzebiatów (7.08.1993 r.)
Gryfice
Gryfice (02.07.1995 r.)
Gryfice
Gryfice (13.08.2007 r.)
Gryfice
Gryfice (8.08.2008 r.)
Gryfice
Gryfice (8.08.2008 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.