| Oznaczenie aktualne |
Px48-3917 |
| Typ lub seria parowozu |
Px48 |
| Szerokość toru |
1000 mm |
| Układ osi i silników |
Dh2 |
| Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
| Numer fabryczny |
3069 |
| Rok produkcji |
1954 |
| Kocioł oryginalny |
| Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
| Numer fabryczny |
05-54 |
| Rok produkcji |
1954 |
|
| Kocioł obecny |
| Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
| Numer fabryczny |
658 |
| Rok produkcji |
1949 |
|
| Poprzednie oznaczenia |
Px48-1782 (750 mm) Px48-3903 (1000 mm) |
| Seria i numer tendra |
Ptx48-3917 |
| Przebieg służby |
11.09.1954 |
WMD Krośniewice |
1970 |
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3903 |
1970 |
WMD Gryfice |
1978 |
WMD Dobra Nowogardzkie |
1978 |
WMD Ińsko |
1985 |
skreślony z inwentarza |
1992 |
Podwozie zakupione przez Interlok w Pile i połączone z kotłem od Px49-1791 |
22.09.1997 |
przewieziony do Piaseczna na próby po naprawie głównej |
08.2010 |
wycofany z eksploatacji po awarii kotła |
14.12.2012 |
zabrany z Piaseczna przez właściciela |
|
| Miejscowość |
Odrano-Wola |
| Lokalizacja |
na terenie firmy Budokrusz, ul. Osowiecka 47 |
| Status |
pomnik |
| Uwagi |
Px48-3917 to parowóz Px48-3903, który w 1997 r. otrzymał kocioł od parowozu Px49-1791 (Chrzanów 2031/1949) i nowe oznaczenie. Px48-3903 to z kolei przebudowany w 1971 r. na tor 1000 mm parowóz Px48-1782. |