TKb100-10
Oznaczenie aktualne TKc100-1 (nieprawidłowe)
Typ lub seria parowozu T41 (KPEV)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1B h2t (w 1927 r. przebudowany z 1B n2t)
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 3838
Rok produkcji 1893
Kocioł oryginalny
Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 3838
Rok produkcji 1893
Kocioł obecny
Producent Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin
Numer fabryczny 1648
Rok produkcji 1927
Poprzednie oznaczenia KPEV: Breslau 1462, Kattowitz 1462 (od 1895 r.), Kattowitz 6409 (od 1906 r.)
Stolper Kreisbahn (StKB): 31
Pommersche Landesbahnen (PLB): 11H2316 (od 1940 r.)
PKP-B: TKb100-10 (od 1945 r.)
Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Łodzi: TKc100-1648
Seria i numer tendra -
Przebieg służby
1893
KPEV
26.01.1917
sprzedany na Stolper Kreisbahn (StKB, Słupskie Koleje Lokalne - od 1940 pod wspólnym zarządem Pommersche Landesbahnen)
1945
na inwentarz PKP
1953
skreślony z inwentarza i sprzedany Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Łodzi
1979
wycofany z eksploatacji i przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1
Status eksponat
Uwagi Parowóz został w 1927 r. gruntownie przebudowany i otrzymał m.in. nowy kocioł na parę przegrzaną, nowe cylindry oraz nowe stawidło.
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (2.10.2005 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (30.03.2008 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (30.03.2008 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (21.04.2013 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.