Oznaczenie aktualne |
Tx26-427 |
Typ lub seria parowozu |
W2A |
Szerokość toru |
600 mm |
Układ osi i silników |
Dn2t |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów |
Numer fabryczny |
179 |
Rok produkcji |
1928 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10049 |
Rok produkcji |
1927 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10049 |
Rok produkcji |
1927 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Ministerstwo Spraw Wojskowych: I-III 1002p PKP: D3-1002 DRB: 99 1575 PKP-B: Tx3-427, od 1962 r.: Tx26-427 |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
1928 |
Ministerstwo Spraw Wojskowych (próby na linii Sierpc-Lubicz), następnie przekazany na inwentarz PKP (linia Sierpc Lubicz) |
1937 |
przeniesiony na kolej jędrzejowską |
1942 |
parowozownia Myszyniec |
1947 |
na inwentarz PKP (WMD Myszyniec) |
1973 |
po likwidacji Ostrołęckiej KD przesłany do ZNTK Nowy Sącz, gdzie nie został zakwalifikowany do naprawy |
30.03.1974 |
WMD Białośliwie |
01.10.1974 |
WMD Witaszyce |
03.03.1975 |
wycofany z eksploatacji i przekazany dla Muzeum Kolejnictwa w Warszawie z przeznaczeniem do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Przez wiele lat stał Biskupinie w oczekiwaniu na renowację. |
1993 |
przewieziony do MD Chabówka, gdzie poddano go renowacji i ustawiono jako pomnik |
|
Miejscowość |
Chabówka |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|