| Oznaczenie aktualne |
Ty2-860 |
| Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
| Szerokość toru |
1435 mm |
| Układ osi i silników |
1'Eh2 |
| Producent parowozu |
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing |
| Numer fabryczny |
4111 |
| Rok produkcji |
1944 |
| Kocioł oryginalny |
| Producent |
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing |
| Numer fabryczny |
4035 |
| Rok produkcji |
1944 |
|
| Kocioł obecny |
| Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
| Numer fabryczny |
12080 |
| Rok produkcji |
1946 |
|
| Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 633 ČSD: 52 633 |
| Seria i numer tendra |
32D43-130 |
| Przebieg służby |
1944 |
DRB |
04.02.1944 |
OBD Krakau, Bw Neu Sandez |
1945 |
ČSD |
15.08.1945 |
na inwentarz PKP |
01.09.1945 |
MD Nowy Sącz |
06.12.1945 |
MD Jasło |
22.11.1946 |
MD Szczakowa |
22.04.1956 |
MD Bielsko Biała |
12.04.1959 |
MD Zebrzydowice |
06.1960 |
w MD Ostrołęka |
02.1962 |
w MD Olsztyn |
19.01.1963 |
MD Gdynia Grabówek |
28.02.1967 |
MD Chojnice |
02.1990 |
wycofany z eksploatacji |
10.04.1992 |
skreślony z inwentarza (MD Chojnice) |
24.05.2004 |
przewieziony z Chojnic do Łeby |
21.08.2004 |
przewieziony z Łeby do Lęborka, następnie do lok. Gdynia Grabówek |
21.09.2004 |
przewieziony do Kościerzyny |
23.10.2012 |
przewieziony po renowacji do Jabłonowa Pomorskiego, po jej zakończeniu ustawiony jako pomnik |
|
| Miejscowość |
Jabłonowo Pomorskie |
| Lokalizacja |
dworzec PKP |
| Status |
pomnik |
| Uwagi |
|
|