Oznaczenie aktualne |
brak tabliczek, numer namalowany z przodu |
Typ lub seria parowozu |
KDL 3 (DRB 42) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing |
Numer fabryczny |
4448 |
Rok produkcji |
1944 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing |
Numer fabryczny |
4448 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań |
Numer fabryczny |
2872 |
Rok produkcji |
1946 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 42 1427 PKP-B: Ty3-2 PKP-B: Ty43-126 (od 08.04.1952 r.) |
Seria i numer tendra |
30D43-523 |
Przebieg służby |
1945 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
09.01.1946 |
MD Bydgoszcz Wschód |
23.09.1946 |
MD Bydgoszcz Gł. |
22.01.1947 |
MD Bydgoszcz Wschód |
03.04.1948 |
MD Bydgoszcz Gł. |
23.05.1948 |
MD Piła |
04.02.1950 |
MD Toruń Gł. |
16.07.1951 |
MD Poznań Towarowa |
12.1951 |
MD Sędziszów |
08.05.1956 |
MD Poznań Franowo |
05.1964 |
MD Poznań Towarowa |
14.04.1965 |
MD Piła |
06.1979 |
MD Gniezno |
03.1989 |
wycofany z eksploatacji (MD Gniezno) |
06.03.1990 |
MD Wolsztyn (jako Ty3-2) |
11.10.2002 |
ostatni dzień służby |
08.12.2002 |
przewieziony do Gniezna (oczekuje ewentualnej naprawy) |
08.2010 |
przewieziony do Leszna |
|
Miejscowość |
Leszno |
Lokalizacja |
lokomotywownia PKP Cargo |
Status |
wrak |
Uwagi |
Parowóz od przekazania w 1990 r. na inwentarz parowozowni w Wolsztynie nosi historyczne oznaczenie Ty3-2, które posiadał w latach 1946-1952. |