| Oznaczenie aktualne |
Ty42-24 |
| Typ lub seria parowozu |
52 (DRB) montowany po wojnie jako Ty42 |
| Szerokość toru |
1435 mm |
| Układ osi i silników |
1'Eh2 |
| Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
| Numer fabryczny |
1529 |
| Rok produkcji |
1945 |
| Kocioł oryginalny |
| Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
| Numer fabryczny |
11891 |
| Rok produkcji |
1945 |
|
| Kocioł obecny |
| Producent |
ZNTK Wrocław |
| Numer fabryczny |
22 |
| Rok produkcji |
1943 |
|
| Poprzednie oznaczenia |
- |
| Seria i numer tendra |
32D43-542 |
| Przebieg służby |
11.1945 |
MD Sędziszów |
04.1948 |
MD Pyskowice |
09.1948 |
MD Katowice |
06.1949 |
MD Chebzie |
08.1949 |
MD Katowice |
07.1950 |
MD Nysa (delegacja) |
07.1950 |
MD Katowice |
06.1953 |
MD Szopienice |
08.1953 |
MD Łazy |
04.1959 |
MD Bielsko |
06.1960 |
MD Czechowice Dziedzice |
01.1964 |
MD Szczakowa |
01.1965 |
MD Katowice |
01.1968 |
MD Szopienice |
06.1984 |
MD Łazy (praca również jako kocioł stały) |
07.1991 |
wycofany z eksploatacji |
18.12.1998 |
skreślony z inwentarza (MD Łazy) |
05.04.2008 |
przewieziony do Pyskowic |
18.06.2009 |
przewieziony do Dzierżna (PTK ZNiUT) |
18.06.2013 |
powrót do służby po naprawie głównej |
|
| Miejscowość |
Gliwice |
| Lokalizacja |
na terenie Huty Łabędy S.A. |
| Status |
oczekuje naprawy |
| Uwagi |
|